söndag 17 juni 2012

Bimota KB1 Exxon Valdez


Tullarn har gjort en ny tank till min KB1:a. Behållaren som kom med hojen var inte tänkt för sprintrace direkt utan troligen mer för att transportera upp råolja med från valfritt land i mellanöstern. Tullarn har även gjort den tanken, kommer från en mytomspunnen KB1 som försvann. Ingvar berättade om denna knarr för ca 2 år sedan så ta inte stenhårt på att allt fortfarande stämmer i mitt minne. I Tyresö eller likande förort öster om Stockholm fanns det en lirare som skulle vara värst, killen inhandlade ett komplett Kawasaki Bimota nr 1 ramkit samt en sprillans Z1000, plockade ur puffran ur Kawan och skickade sedan den till USA där den trimmades för ungefär lika mycket som hela Kawasakin kostade. Handlade sedan in alla värstingpryttlar som fanns att tillgå , vill minnas att tullarn sa att det exempelvis satt 4 st bromsok på gaffeln. Tanken skulle likaså vara kralligast så den tillverkades i XXL. Slutligen när hojen satt ihop kördes den säsong, såldes och har sedan dess inte synts mer. Tank och kuts hamnade på min men resten är ej den hojen, historian på den är mig känd.
Oljetankern


Nya plasten i originellt men originalt utseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar