Du får montera kortare dämpare där bak så du får en vinkel på svingen som trycker hela ekipaget ned mot underlaget. Som det är nu verkar du få en "raketstart" ned okontrollerbar framände som pekar mot himlen. Men friskt vågat hälften vunnet = erfarenheten.
Det du pratar om kallas squat tror jag, den är på rätt sida just nu, ca 30mm men det borde nog vara 50-60mm så en längre dämpare behövs. Då jag byggde Aprilia lurade jag mycket på detta, det fanns ett annat liknade 500 bygge på Aprilia med negativ squat, den kommer bete sig skoj på gaspådrag, säcka ihop bak.
Det blir nog lätt svängt med kort sving och sänkt gaffel,går nog upp på hjulet lätt,blir nog som en gammal HVA 400 men den korta svingen.
SvaraRadera#55
Du får montera kortare dämpare där bak så du får en vinkel på svingen som trycker hela ekipaget ned mot underlaget. Som det är nu verkar du få en "raketstart" ned okontrollerbar framände som pekar mot himlen. Men friskt vågat hälften vunnet = erfarenheten.
SvaraRaderaDet du pratar om kallas squat tror jag, den är på rätt sida just nu, ca 30mm men det borde nog vara 50-60mm så en längre dämpare behövs.
SvaraRaderaDå jag byggde Aprilia lurade jag mycket på detta, det fanns ett annat liknade 500 bygge på Aprilia med negativ squat, den kommer bete sig skoj på gaspådrag, säcka ihop bak.
Den ska säcka ihop så du får ordentligt fäste för dubben när du axar ur svängarna. Lycka till!
SvaraRadera