lördag 12 februari 2011
Tillbaka
Har tillbringat en vecka på en Kanrieö och är nu inte bara dryg utan även brunbränd och utvilad. Sture trodde att uppehållet i bloggandet berodde på att det skulle jobbas med hojar men riktigt så flitig har jag ej varit.
Nu ska det däremot börja arbetas med olika hojar, här är preliminär plan.
Drixton Honda ska motorn bytas vevaxel i samt topp ska få nya styrningar och säten, ny kåpa, bakhjul, avgasrör samt lättas där det går. Mål att få den ca 5-8 kg lättare och ett par hästar till.
Suzuki T20 ska jag försöka rätta till en massa fel på samt gå igenom motor.
Tallis MK2 extrafälgar till regndäck samt mindre service, skulle ha plockat ner den och lackat om den men det kommer ej hinnas.
Peckett & McNab Suzuki kan förhoppningsvis bli klar i sommar, toppen på bilden ska masseras av erkänt bra trimmare, vevaxeln är riktad och svetsad, cylindern är på borrning till 1085cc.
Moto Martin cykeln som byggdes på mässan ska civiliseras så att den kan besiktas
Om det blir ett par minuter över ska Puchen få lite kärlek också.
Har även en Ducati 175 som ska provas och efter det få sin dom.
Tur att det är 2-3 månader kvar.
Igår så var bevistades Brappa Pastas årliga filmvisning, filmen var ok men höjdpunkten var de riktiga bilderna och referaten från IOM 1950.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar