Igår plockades cylinder och kolvar dit på motorn, om kolvarnas oljeringarna har varit monterade så som de var när det plockades isär för rengörning vilket är högst troligt så lär de inte ha varit till någon större nytta. Tänker inte gå in på hur det var knas men det var det.
I och med att kolvarna inte har låsringar och bultarna glider fritt så kan kolvarna monteras i cylindern innan montering på motorn.
Sen trär man i kolvbultarna istället för som normalt försöker få i kolvarna i loppen. Helt enkelt var det inte exempelvis måste en bult ta vägen genom en yttre kolv innan slutdestinationen i en av de inre angörs. Undrade tidigare lite om fördelen med nylonpluggarna men detta förenklar lite, har även varit frågande angående skvalpplåten men blev varse om dess fördelar då pluggarna ramlade ner, de föll inte så långt.
Efter att ha pillat med detta en längre stund satt allt på plats och övningen var klar så att allt kunde demonteras igen för montering åt rätt håll, andra gången gick det kanske lite fortare.
Nu åt rätt håll.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
I vilket skede lackar du? Sådär eländigt kan det ju inte se ut när du är klar, även om det är Nonshine.
SvaraRaderaDet är inte min motor, jag kommer inte lacka den alls. Det går ganska bra att stänka på färg när den sitter ihop så det får väl ske du, men som sagt inte mitt problem.
SvaraRadera