söndag 2 september 2018

Gelleråsen 2018

Det gick som det skulle i helgen, vann mina race med den svenska motorcykeln. Kan inte påstå att Gelleråsen och ISR fungerar så bra ihop, den är för tung för banan.
På lördagen var jag hårt uppvaktad av Ari Tianen på en 570 Manx, i hårnålen kunde han bromsa ifatt massor med metrar, till och med komma om ett par gånger. Nu beror detta lite på olika åkstilar då jag satsar hårt på att komma ur samma kurva med fart medans Ari nog mest satsade på att komma om. Skulle jag försökt bromsa senare hade det nog gått men det hade inte blivit bra med tanke på varvtiden, hade nog kommit på gasen säkert tio meter senare ut ur svängen då, vilket Ari gjorde som direkt innebar att jag kunde gasa om honom. Hursomhelst så gick det bra för mig och jag var inte så speciellt oroad över den hårda uppvaktningen, för Ari gick det sämre då hans bromsar sa upp sig med vurpa som följd. Bra kämpat av honom och han bör ha en eloge även om det vore mer förnuftigt att försöka vinna sin egen klass istället för att satsa allt på att komma före en cykel med kanske 50 mer hästar (och 60 kilo mer vikt), Sisu där.
Ackes nya bromsok funkade mycket fint.
Tror att jag vann svenska cupen och kom tvåa i Nordiska öppna trots att endast två tävlingar kördes, kan ha fel.

1 kommentar: