fredag 22 november 2019

Supersport, på riktigt

 Suzukin jag handlade skvallrade lite om ett förflutet som racerhoj. Hål för najtrådar i bultar, Öhlins samt att den skulle enligt någon dunkel uppgift ge bra effekt.
 Lyfte av förgasarna som inte hade standardnålar och snabbkoppling på bränsleslangen igår. Och se på fan, portat och fixat, ventilkåpan lättades och även där är det inte original, ställbara kamdrev skvallrar om annat.
Ska nog plocka ihop den igen och åka till bromsbänk.

3 kommentarer:

  1. Om cykeln är en 97:a och växellådan är omshimsad (svårkollat...) så gissar jag på att det är en av Jimmys Lindströms gamla motorer. Utrustades med Yoshi kit: kammar, förgasarkit, CDI-box balnd annat. Gick väldigt bra med MIG 4-2-1 har jag för mig.

    SvaraRadera
  2. Cykeln är en 99a, kan fortfarande vara en av Jimmys cyklar men toppen är inte en från Grottis vad det verkar. Stockholmshojarna hade oftast det.

    SvaraRadera
  3. H-Tech gjorde topparna 97, Erik på E&D 98. Osäker på 99 men kan ha varit E&D cyklarna som användes ett år till.

    SvaraRadera