torsdag 9 april 2020

Konsumtionssamhället

Denna vecka har inte varit kul, känns som om alla de kunder man inte vill ha har samlat ihop sig för att göra en kraftansträngning. De har beställt grejor till fel modeller, skickat tillbaka, klagat och gnällt, frågat efter grejor som de tror passar på sin cykel men inte frågat mig. Exempelvis fick jag frågor om delar från den CB750 vi har, efter att ha fotograferat, kontrollerat, letat efter bättre grejor, skickat svar med priser och beskrivningar, kommer det sen följdfrågor som jag gör om proceduren på. Efter detta jobb frågar den tilltänkta kunden om dessa delar passar CB500, va fan. Hade han berättat att han sökte dessa delar till den modellen hade jag plockat fram grejorna och alla hade varit nöjda men jag gav upp ärendet. Gång på gång har liknande saker hänt de senaste dagarna, lika mycket under en vecka som normalt kan samlas ihop på en säsong.
Motivationshandlade två cyklar i tisdags för att hålla lite humör kvar, igår köptes ännu en knarr, se bild ovan. Brukar inte längta till helgen men nu mina vänner kan den inte komma snabbt nog.
Glad Påsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar