onsdag 4 augusti 2021

Gastronomiska bloggen

Familjen har tagit en paus från livet i Gisslarbo en stund men lämnade mig kvar. Har för och nackdelar som att jag måste ordna med maten själv till varje måltid, fördel är att jag får välja. Så vad väljer då kocken, ledtråden syns på bilden och blandar man ihop dessa plus lite chili och oliver kommer min absoluta favoritvardagsrätt fram, oslagbar egentligen.
När familjen inte är här kan även kapris användas som förhöjer allt till det bättre. Hittade en burk i skafferiet som nog kan bli ett samlarobjekt. Just Paolos kapris passar extra bra till denna rätt. Så vad är det som tillagats.

Utöver det jobbar jag på kvällarna med att förbereda cyklarna till nästa veckas farttävlingar, har exempelvis dekaltrimmat Suzukin, värt minst en sekund.



 

4 kommentarer:

  1. "Den pågående pandemin gör att vi kommer att köra 56-Års Racet som en Publikfri tävling, det vill säga på området får endast förare mekaniker och funktionärer vistas."

    Absoluta majoriteten av dom som kör och tittar på classic hör väl till gruppen som redan är fullvaccinerade!?

    Behöver du "mekaniker"?

    SvaraRadera
  2. Det är många som vill vara mekaniker, just nu har jag inga biljetter över. Men jag hör av mig om det dyker upp något

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan söka som kock också. Är duktig på både pulvermos och pulverkaffe. Värma korv med bröd klarar jag med.

      Radera
  3. Kapris förhöjer många rätter!
    Lycka till på årsracet!

    SvaraRadera