lördag 26 mars 2022

Ledig

 Idag är det den första dagen som jag inte ägnat mig åt att arbeta med flytt eller Spinnin Wheel sen januari. Inte riktigt sant då jag var krank med det däringa corona i två dagar men nästan. Har trimmat ner min Gilera så att den fungerar som en skapligt laglig moped idag. Gör nu ca 45 km/h vilket är mer än trettio men bara lite. de gick nog så fort original ungefär.



När moppen plockades ner från loftet visade det sig att en uggla hade hittat in där men inte ut, den blev så skraj när jag kom så att den drog rakt ut genom en ruta. Knäckte doran men tack och lov inte nacken. Plockade upp uven som var medvetslös, sen vaknade den till och fem minuter senare flög den iväg. Tror det var en kattuggla, se bilder. Allt gick väl förutom för glaset, nu blir det till at leka glasmästare ett par timmar i sommar, men det är fler fönster som behöver lagas så vad gör ett till. 



För ett tiotal år sedan var det en katt på samma loft, även den flydde ut genom att köra huvudet i en ruta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar