lördag 21 augusti 2010

ISR träff

Dundrade ner till Tumba för att beskåda ISR-hojar idag, körde på min Rickman men kände mig lite utanför bland alla moderna hojar. Se bilder, jag tyckte den blågula Suzukin var fränast. Infon under bilderna är inte säkert att den stämmer men borde väl göra det då jag ska kunna såna här grejor.
Hedlund motor, campa fälgar, lack nä.
Laverda trippel, min föregångare på skroten har även han en sådan ISR, ISR-fälgar, gaffel, bromsar
Lasse Glads H5B(?) Honda XL500S puffra, Lasse har just blivit klar med denna men har lite kvar innan den blir så fin som han vill men det kommer den bli.
Acke själv med min "halva" ISR.

Kjelle Watz gamla endurance Kawa/ISR ca 1981. Skulle ha körts i år av Johnny Nordberg men inte blivit färdig ännu. Ska husera en Kawa 1000 MK2 motor snart, vi hoppas att den ska få den framgång nu på äldre dar som den inte lyckades med då den var modern. Johnny är snubben med planettfrippa på senare bild.
Ståtligt bygge med Honda 900cc DOHC motor. Hunden var även den ståtlig.
Tror att denna har en 1100EF motor, ser hursomhelst kompetent ut.

Johnny Nordberg beundrar ett annat Honda 900 bygge, just denna var jag på väg att köpa för ca 10 år sedan tror jag. Skulle då säljas för 15000kr men jag köpte den inte, idag hade jag kanske funderat en gång till. Är ej säker på att det var just denna men färger och fabrikat stämmer. Katten bland hermeliner bakom är min Rickman, är förövrigt till salu om du vill vara frän.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Blågula Suzuki ISR:en har en GSX 750 EF motor med lite trim på. Grottisportad topp, Hedlundkamar samt högkompkolvar. Troligen lämnar motorn med rätt fuggar c:a 120hp.
    Jag siktar på att montera två Weber DCOE 42:or. Möjligen kommer då effekten att stiga något...

    Annars väger "Bergsgeten" 170kg och har 1340mm mellan hjulaxlarna.
    Gaffelvinkeln är BRANT och den kan hålla ruskiga kurvhastigheter.

    PeO

    SvaraRadera
  2. Visst blir man lite glad när någon tycker att just ens egen hoj är fräsigast.

    SvaraRadera
  3. Lite långt efter men för den goda saken råkar jag ha ett par ISR fälgar till salu. Nuvarande däck som sitter på heter 120/60-16" fram och 16/61-16" (160/60-16) bak. Däck.dim. är samma som Paso / F1, äldre racers m.fl. och tillverkningen av dessa däcksdimensioner är på väg att återupptas. Mvh ncr.ducati@gmail.com

    SvaraRadera