onsdag 23 mars 2011
Ignitech och sextema
Det är fan inte lätt att hålla denna avkrok på nätet uppdaterad med något nytt racingaktigt när arbetet och annat oväsentligt står ivägen för kärnverksamheten. Tar då tillfället att skriva om andra som inte behöver arbeta så hårt och kreativt som jag.
Lill-Klas som är en hejare på att framföra motorcyklar i rasande fart har beställt hem en pall med Ignitechtändningar. Bra grejor som går mot batteri och programmeras med dator. Inställning av tändning på olika varvtal, varvtalsregulator, SMS och Donkey Kong finns även det på nya varianten. Hör av dig till honom om du vill ha dessa grunkor, finns på två av mina egna hojar.
Klas arbetar förövrigt med att borra ett par tusen hål om dagen, sen tittar han noggrant på skäret och spånorna. Kliar sedan sig fundersamt på hakan, hmmmar tyst, skriver sedan tre siffror och en bokstav i ett protokoll innan han spänner upp ett till lika borr. Vid samma tid nästa dag kliar han sig på hakan igen.
Fortsätter lite på sextemat med en italiensk V6a med kardan, som tidigare nämnts så blir det aldrig fränt eller bra med kardan. Skvätter man i ett par liter sås i denna så väger den ett kvarts ton och ska man framföra den i 24 timmar så blir det nog lite väl tungt både för man/män och maskin. Om denna hoj kan nog uttrycket "mycket snack och lite verkstad" passa bra. Framfördes ett par timmar under ett dygnsrace 1978 innan Laverdan och Laverda tröttnade, tror inte att den tävlades med mer någonsin.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar