Märkte sista varven på Anderstorp att effekten försvann i fyrfemtin, slog av och körde sakta i mål. Körde inte ens sista invarvet utan tryckte på offknappen på mållinjen och traskade in med skrotet i depå. Detta var mycket förnuftigt gjort och jag är förvånad att jag kom i mål överhuvudtaget.
En fjäder på insugssidan har känt sig lite ensam och för att skaffa vänner delat upp sig i fler delar, endast den inre fjädern har skött sig när det varit stängningsdags. Den är ungefär att jämföra med returen i en ballograf men det första som tursamt ramlade bort var lash capen (vet ej svensk ord, har undrat i många år över det men det är den hatt som sitter ibland på ventilskaftsändan och man bör ha om man har ventiler i titanium), iom att den försvann så tappades ca 2mm lyft och detta räddade nog mig från haveri av allvarligare magnitud. Även en avgasventilsfjäder var av och en vippa nergången. Toppen ska nu på renovering hos en av Sveriges bästa trimmare, på årsracet kommer cykeln gå fort, riktigt fort är min fulla övertygelse.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar