söndag 26 juni 2011
Nytt chassi
Ibland när man kör extra fort med Drixtonen så börjar däcken släppa och ge en flytande känsla då hela hojen rör sig i sidled. Detta är helt ok men lite skrämmande då det som tidigare nämnts körs extrafort vilket kan innebära olika fort för olika förare. För Loris Capirossi är det ungefär den fart som han har när han justerar det ställbara munstycket på sin GP11 samtidigt som han med andra handen signalerar att han ska in i depå. Men om man bortser från GP-piloter, nationella mästare och andra extra talangfulla snabbåkare så är det som enligt mitt tycke är extrafort fort för alla utan de allra tidigare nämnda fortaste. För de flesta motorcyklister är nog till och med mitt extrafort fortare än möjligt om nu min haka ska stickas ut. För att slippa sidglidande däck så finns det lite lösningar som hjälper, bättre däck skulle kunna fixas om det fanns bättre. Klistrigare asfalt skulle funka men det är svårt att få utlagt bara i mitt spår. Bättre väghållning är också ett hett tips så nu har chassit på bilden blivit aktuellt inför årsracet, han som byggde det intygade att väghållningen var superb och använde klassiska ord som strykjärn och Norton i sina målande beskrivningar om förträffligheten. Tyvärr såldes knarren på bilden för flera år sedan men med hjälp av bilder ska det nog kunna återuppbyggas en replica som inte kommer vara på glid så fort det svängs lite.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar