Har nu återvänt till Huddinge och ser till min glädje att ny följare har dykt upp på listan och att det kommer vara fler som kommer gå runt och glänsa i Nonshinetröjor då det för ovanlighetens skull var några som tog mig på orden och lydde.
I brist på nya bilder och motiv så återhojar vi en gammal på lill-Fontanan från T20in, visst är det vackert. Som broms ganska kass men som skådebröd fyller den med råge sitt arbete, brukar påstå att om det ser bra ut så är det bra. Det finns undantag från denna tes, Suzukin nog är lite för snabb och tung för denna men på t ex en 125a skulle den vara perfa.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Ärade herr Grandell, den ringa tanke har aldrig korsat eder att fabriken högst medvetet tog sådant drastiskt beslut att som extra feature underdimensionera detta bromsverkan varpå en avsevärt ökad kurvhastighet kunde skönjas. För de nervsvaga och psykiskt undernärda vore detta ändå inget problem då de sorterade ut sig tämligen omgående.
SvaraRaderaÄrade herr Grandell, den ringa tanke har aldrig korsat eder att fabriken högst medvetet tog sådant drastiskt beslut att som extra feature underdimensionera detta bromsverkan varpå en avsevärt ökad kurvhastighet kunde skönjas. För de nervsvaga och psykiskt undernärda vore detta ändå inget problem då de sorterade ut sig tämligen omgående.
SvaraRaderaMan skall inte polera bromstrumman invändigt!
SvaraRaderaÄr det fel på materialet i trumman eller i bromsbackarna?
Herr Mansén
SvaraRaderaDet är inte svårt att bromsa med denna broms, det är bara att nypa till allt som man orkar, brukar sedan släppa taget då det är dags att gasa igen. Kör alltså med mer eller mindre full broms till apex sen gasar jag.
Nästa år kanske vi snurrar i samma klass, dubbla Lockheed med 320 Ackeplattor kommer göra saken lite svårare att stoppa. Då kommer det finnas ett val att bromsa senare vilket inte finns med Fontanan.
Anonym
Ska inte trumman vara polerad, har jag slitit helt i onödan med autosolen.
herr Grandell