måndag 26 november 2012

Examinering

 Plockade vidare med Suzukisnurran för att se vad den innehåller förgott.  Oljekyl har varit monterat och detta gjorts med modifieringav originaldelar. Den andra Tomas undrade om detta så här ser du hur det är gjort.
 Oringen har hoppat ner och gjort pinnbulten sällskap, var lika på alla fyra. Detta är inte så bra så vid hopmotering gäller det att se till att det är rätt dimension på dessa vilket det knappast var på dessa.
 Kopparpackning, kommer användas igen. För att byta motor i Pecketten så måsten toppen av så den kommer väl till nytta då dessa är återanvändbara. Är det någon som vet ett mer exakt gradtal som behövs för att mjuka upp en slik.
Borret är 73,5mm vilket ger 1100cc, det omtalade missljudet kan nog härledas till klockan tio halvelva på kolven. Cylindern verkar ha klarat sig så nu ska bara en ny kolv hittas, det är inte direkt standard detta.
Imorgon ska vi examinera kammar, Andrews S2, vem kan veta vad det är.

2 kommentarer:

  1. SUZUKI 2 VALVE CAM SPECIFICATIONS

    Det finns ju värre kammar än vad som sitter i dräparmotorn...


    PS skickar pdf:en på mail oxå

    SvaraRadera
  2. Tvätta o blanka upp pacningen, lägg den på den stora spisplattan på full värme, hasa runt den tills den är blivit jämngrå, häpp!

    Sten vW Veloclosette-man

    SvaraRadera