Gjorde ett större inköp av bromsbelägg och lite annat relaterat i Falun, det mesta var Brembo. Om dessa grejor är bättre än andra märken kan man undra men om man som jag läser mycket MC-press från sjuttio och åttiotalet så blir man ganska övertygad om det italienska märkets suveränitet gällande bromsar. Oberoende på hur dålig valfri Ducati, Guzzi, Laverda, Moto Morini eller annat från stövellandet är så får alltid bromsarna högsta betyg.
Det lilla belägget på bilden är egentligen större än de flesta, det andra är enormt. Passar Harley Davidsson från förr, kan vara så att det är det så kallade Bananoket som kräva dessa plåtar.
Fanns även kolvar, grepp, skruvar och pryttlar med i samma kartonger. Tycker själv att det är läckert med gamla originalförpackningar.
Slutligen en bild på hur en tonåring fungerar, frambromsoket kommer från en Kawasaki AR125, vid glidbulten är det den plåttjocklek som det ska vara under hela beläggets bromsyta. Måste ändå ha tagit en ganska lång stund att i stort sett inte bara slita ut det totalt utan även fortsätta genom nästan hela plåten. Kanske inte så konstigt att det hamnade i Spinnin Wheels låda till slut för att få stopp på denna knarr måste ha krävt planerad körning, tog nog ände med en smäll.
Måste hej ja måste hej ja måste hejda mej !!!
SvaraRaderaRunrun