Vi har införskaffat oss en Suzuki GS750 från 1977 som förtjänar bättre än en rejäl demontering så om du skyndar dig på så kan du bli lycklig ägare.
Ska egentligen vara ekrade hjul på detta års modell som var det första som såldes av modellen i den civiliserade världen. Trist nog är de utbytta men ersättarna från Lester Wheels piggar ändå upp, även 4-1 kan liva upp tillvaron.
Har fått med kvitton på gjorda servicar och den har fått god omvårdnad, exempelvis nytt drivpaket. Förövrigt om du eller din ännu hårdare kamrat behöver nya drev och ny kätting så rekommenderas en kontakt med Spinnin Wheel som har extrabra priser på slika produkter, finns även lista på hemsidan.
Allt är inte perfa sprucken kåpa finns och om dina kära föräldrar inte gav dig namnet Bengt-Olov så blir det merjobb.
Notera klassisk felstavning.
Finns även en växelindikator mellan klockorna som med röda digitalsiffror meddelar kusken om vilken växel som är i.
Dubbla hejdare, Lesterfälgar, skivor med alunav, nyklippt gräs...
1977 ansågs detta vara den bästa motorcykeln som Japan producerade, väghållning och kvalitet samt en puffra som levererade bra med effekt. Hittade även uppgift om att detta var den snabbaste japanen som såldes -77 men det låter lite väl optimistiskt. Tror att Peter Sköld vann Superbike med en en 750.
Cykeln behöver några kvällars omsorg, läcker olja i ventilkåpan och packboxarna. Provkörde den idag och och utslaget blev positivt.
Säljes som den är för 12 000 kr, ger det dubbla i delar så pruta inte.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar