Ramen till denna knarr kommer från Erik Jävla Anderssons Ducati 450 racer som han röjde hårt med i femhundraklassen på nittiotalet. Figurerar en ganska känd bild på Ekka då han fick toksläpp på Alastaro på den cykeln, det var förövrigt mig han jagade då och han gjorde det med den äran. Ska se om bilden kan hittas någonstans på nätet, Esso Gunnarsson fotograferade. Ramen ska vara byggd med Bob McIntyres G50 ram som förebild.
Lite bra med att handla tillbaka ett av mina byggen är att den är mycket finare nu än då, har blivit lackad och fått en riktigt flådig tankrem i läder.Min tanke med denna är just nu svävande men det vore trevligt med riktig sång i motorn, ska jobba lite med kolvtillverkning tids nog. Det ihop med ny tändning samt arbete med avgasrör torde ge ett par hästar till, Torpan hade 31 bakhjulshästar i sin topptrimmade Ducati 250, denna hade 28 när jag sålde den för ca 5-6 år sedan. 33-34 borde gå att få ut om varvtaler höjs till 11-12000 varv men om den håller ihop då är en annan fråga.
Kan finnas på Pejers hemsida.
SvaraRaderaGS Räven
http://www.eurospares.com/graphics/ecca1.jpg
SvaraRaderaVarver du 11000 kan du samle opp deler på golvet !!. BEEN THERE, DONE THAT
SvaraRaderaVi får se vad varvet kan sättas till, ska effekten upp måste varvet upp. Hela kedjan av rörliga delar måste gås igenom, KTMs350 varvar nästan 14000 vav så det borde gå att hitta en väg.
SvaraRadera