Kom ett litet paket till Säter igår. Ett litet paket från en liten favoritaffär i Good Ol´England. På grund av ett par pågående projekt innehöll det lilla paketet för ovanlighetens skull andra stift än endast NGK.
Dock inga pluggar från championens fabrik. 1928 var de säkert bra, sedan dess har en hel del utvecklats. På andra fabriker.
Ödmjukt
Jag har tidigare skrivit om dalarna och dess befolkning men verkar ha fel på vissa punkter. De verkar ju ha bra moral då det ej verkar gå att finna någon handlare som säljer slikt skräp som mannen från Säter trakterar ha i sina fordon. Tungt att behöva vända sig till England för att få handla.
SvaraRaderaNGK har säkert tillverkat stift som färdats över 334 km/h men knappast Beru förutom då de fraktats i flygplan.
Essostiftet var fint.
Inget Brisk i paketet?
SvaraRaderaSjälv köpte jag två NGK B8ES idag till min kräsna Qvarna.
Jag har en påse med ett par riktiga stift i, påsen är märkt med "HVA Luftkyld". Kanske skulle vara något för din kräsna knarr som egentligen mest är kränkt.
SvaraRaderaJag vet en halvsnabb Drixton-500 som är bestyckad med NGK CMR7H, gräsklipparstift. Så det där med stift är nog ganska överdrivet.
SvaraRadera#41
Den skulle vara helsnabb med C57or i toppen.
SvaraRaderaHur snabb skulle den vara med #41 i sadeln?
SvaraRaderaDet brukar väl bli andra och tredjeplatser för fyrtioettan i 500, med Champion skulle det nog inte gå så dåligt.
SvaraRaderaVafalls! Menar du att du inte hade sånanadäringa Champinjoner i Tallisen i Karlskoga härförleden?
SvaraRaderaInte undra på att det gick som det gick då. ;-)
/#41
Jag ber om ursäkt för det, det känns som om jag snuvade dig på förstaplatserna genom mitt slarv. Det sitter nog samma plugg i den som den levererades med, statistiskt sannolikt är det ett NGK i den toppen.
SvaraRadera