Det kanske inte var så mycket fiasko i Linköping, mer tur egentligen att det koms i mål. Tyckte det pös lite om den då jag körde och idag så visade det sig att topplockspackningen var blåst. Inte så illa att komma tvåa då och faktiskt nästan lägga lika varvtider som vinnaren.
På lördag kommer det vara ny packning, ny kolv, nyborrad cylinder, ny dans, ny chans. Undrar hur det ska gå.
onsdag 26 augusti 2015
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Är vetenskapen säker på att denna enkla form av automatisk dekompressionsventil, vilket skulle tillåta högre kompression samtidigt som den är möjlig att springa igång, inte är framtiden? Detta för att kunna undvika diskussionen om kompression och kondition.
SvaraRaderaDet är så att om man trimmar en XL250/350 och har kick så bör man ha kompressionsventil då dreven mellan kick och resten av motorn inte pallar med extra kompression och fallerar på bakslagen.
SvaraRaderaAngående automatiken på min XL så är den i detta fall omvänd.