Transen i T20in är inte original utan en Nova rakskuren, det är en av de mindre anledningarna till att jag faktiskt köpte cykeln en gång i tiden, det är en ganska så dyr grej att handla men ger effekt samt sparar ramlager.
En avsevärt större orsak till handeln kan ses på bilden ovan, tätt stegat från samma kuggfabrik, Nova tar över 20 000 kr plus moms för en sån bunt med drev då de tillverkade en batch senast. Just nu finns den ej tillgänglig för hugade spekulanter.
Men vad är det för nytta med att ha en sån låda om den inte funkar som den ska, T20 har en gimmick original som gör att det alltid blir friläge om det växlas ner från tvåan och då ettan är hög och används ofta så funkar det inte med att som på Karlskoga få i friläge tre gånger per varv. Om det stora urtaget ovan fylls igen lite så försvinner ofoget, fyllnadsmaterialet ligger löst i vilket kan ses om det synas noga.
Svarvade en ring med ytter och innerdiameter rätt som kapades och filades rätt innan TIGen tändes.
Finns varningar på internet om att detta är inget för hempulare men då jag har lite svårt med internetspråket engelska struntades det i dessa varningens ord.
Klart, har testat, det funkar som det ska, trean, tvåan, ettan, utan avbrott.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Mums😊 Den här vill vi se på bana snart!
SvaraRadera