Ska ju inte köra med småHondan då det är så att den visserligen är godkänd med maskinkort i tvåfemtio fast inte med samma motor och med förlängt slag och större borrning så är den högst illegal enligt den maskinkommitté som jag inte längre är medlem i. Om du vill kan du läsa reglementet på MCHK-Racings hemsida, du kommer kanske likt jag bli lite undrande inför det beslutet.
Nåväl, hade två mål i år, det första var att vinna NM i trefemtioklassen vilket inte kommer ske, det andra att vinna tre race på en dag i Linköping vilket nog inte heller är så stor chans på med tanke på att småHondan skulle leverera en av de tre eftersträvansvärda segrarna.
Nu är det inte så hemskt enkelt att vinna ens ett race på Årsracet och tre är ett högt satt mål så just nu verkar det mörkt med det målet också. Har ganska mycket TZ delar och om jag skrotar småHondan så finns det hjul, gaffel, kåpa, stötdämpare och då nästan en komplett Yamaha TZ250 som skulle kunna köras i lilla Forgotten som skulle kunna vara en klass det finns en vinstchans i, svårt dock att fixa på en månad.
Kan ju även åka dit och vara åskådare, som sponsor får jag VIP-biljetter.
söndag 2 juli 2017
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Får man inte trimma? Lillklas körde väl med en strokad 350 i 500.
SvaraRaderaDu kanske skulle ta och leta reda på en Lyster 8-ventilstopp till 450:n. Jag har dokumentation som borde duga för granskning i maskinkommitten :)
Så som det är just nu så kommer Klas Drixton aldrig komma ur 500-klassen där den inte är en vinnarcykel, om det däremot monterades en 350cc motor i den skulle den bli en klar vinnare.
SvaraRaderaFaktum är att jag kör snabbare på en vanlig, frontalkrockad CB-ram i 350-klassen.
SvaraRaderaHar inte riktigt fattat varför.
Faktum är att du nog skulle vinna med en Drixton 350 också.
SvaraRaderaEtt annat faktum är att 12000 varv ur en tvåcylindrig 350 alltid kommer ge avsevärt mycket mer effekt än 9000 varv och en cylinder. Men dum som jag är så vill jag ändå försöka.