Då kuppmaskinen inte var en bra idé (fast det var det men arbetsam) så gjordes det på annat sätt. Använde svingaxelhålen i ramen som garanti för att riktningen blev rätt. Svarvade lite axlar och hylsor som skruvades fast, sen ner med härligheten i pelarborren som har ett lämpligt klämfäste som inte alls är tänkt för detta.
Efter det borrades ett hål brutalt utifrån och hela vägen genom första befintliga motorfästet innan borrets längd tog slut.
Panoramabild
Lite svarv och svets ordnade ett långborr.
Efter det gick det som det skulle, hålet blev rakt, skevade mindre än en millimeter och vid fortsatt provmontering verkar allt sitta där det ska.
Är nöjd med detta, har haft lite ågren över detta jobb.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Du är påhittig du. Ser ut som du planerar att återanvända de gamla "fästörona" fast med nya hål. Stämmer det? Förstår också att det är ett Ågrenjobb, då det blir jobbigt om det blir fel.
SvaraRaderaFinns ett talesätt i Finspång : "Man får inte va dum för då blir man förman på Gränges"
SvaraRaderaRunrun
Använder de gamla fästena precis som du tror. Passade oförskämt bra efter att nya håll kommit dit och lite nerkapning av längden på dem.
SvaraRaderaOm det hade blivit fel skulle det blivit mycket merjobb.
Tsiitfint dedär du. Men du borde rikta upp elektrikern så du får någon ordning på uttagen och kabelförläggningen till dina maskiner. (pelarborrbilden)
SvaraRadera