Denna kväll har det jobbats vidare med Apriliaramen efter lite trixande så tror vi här i Gisslarbo att en lösning för att få dit de två hål som kommer styra hela montaget.
Plockade först fram min Fein med magnetfot som användes mer förr i mitt förra liv då det gjordes större konstruktioner som inte så lätt kunde flyttas till pelarborren, lite som Mohammed och berget.
Varje gång den plockas fram så ser jag bilder av intrikata kupper mot bankvalv utförda av ligor anförda av valfritt brottsgeni. Kan se hur min tyska maskin fästes mot valvets dörr i nittiograder med ett klonk innan borrarn sakta men säkert med svettig panna arbetar sig igenom pansarplåten under tidspress.
Det visade sig sen att just denna idé visserligen alltid funkar på kassaskåp men inte på Apriliaramar, du kanske tror att det var det relativt ineffektiva gällande magnetism aluminiumet som satte stopp men det var det inte utan jobbet med fixtur skulle blivit för omfattande.
Hittade en annan lösning kanske, mer om det senare.
Dagens nördpod: Lustigt, har också alltid sett det som att man tillför något när man borrar ett hål. Efter att sett ditt " få dit de två hål" i text funderar jag om det inte egentligen rimligtvis är så att man tar bort något när man borrar?
SvaraRaderaHär har vi kanske en ny variant på det halvfulla/tomma glaset. Två hål i ramen kanske har betydligt större betydelse än två hål i väggen eftersom de eventuellt kan säga något om mänsklighetens olikheter?
Händig som du är svetsar du ihop en magnetisk jigg som kan bultas i lämpliga fästen på ramen.
SvaraRaderaKan man tillföra en fördel genom att försvaga och därmed viktminska konstruktionen meddelst borrhål. Nu börjar det handla om metafysiska förbättringar. Åtmistone när man rör sig i gränsladet säkerhet vs prestanda, eller? I vilket P1 program passar det att ställa sådana frågor?
Angående hål så sätts de dit
SvaraRaderaVilket program på P1 vet jag inte men om hålet borras i Kassaskåp så blir det högst troligt Plånboken samt Ekot.