Om du synar packningen noga ser du anledningen, oljetrycket har puttat ut den och sen har samma tryck hitta en ny utväg. detta var ett av felen men det stora var haveri på kamkedjesträckaren. Om två veckor är det Årsrace, då ska den gå igen.
fredag 19 juli 2019
Haveria
Motorn rasade men ändå inte på Anderstorp, saker gick sönder men vi kom i mål. På söndagen kördes inget alls.
Om du synar packningen noga ser du anledningen, oljetrycket har puttat ut den och sen har samma tryck hitta en ny utväg. detta var ett av felen men det stora var haveri på kamkedjesträckaren. Om två veckor är det Årsrace, då ska den gå igen.
Om du synar packningen noga ser du anledningen, oljetrycket har puttat ut den och sen har samma tryck hitta en ny utväg. detta var ett av felen men det stora var haveri på kamkedjesträckaren. Om två veckor är det Årsrace, då ska den gå igen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Läge att skapa sej en packning i koppar istället? Eller att låta överströmmningsventilen öppna vid ett lägre tryck?
SvaraRaderaDet ena kanske är en bättre idé än det andra. Men jag tänker att lilla Hondan går på några tusen varv över vad oljepumpen designats för ursprungligen. Och då kanske det bygger mer tryck än vad som är optimalt.
Gissningar givetvis, lycka till med räsrarna!
Har du kick, får man ha det? Kopparpackning lär väl inte vara någon höjdare någon annanstans än under topplocket och kanske vi oljepluggen.
SvaraRaderaKickaxeln är kvar då den även är mellandrevsaxel för oljepumpen. har försökt ta bort den men det blev enklas så med att endast kapa och borra ur den.
SvaraRaderaPackningen kan lösas på olika sätt, kan klippa en ny där det är fler hål men den hålls ihop eller så limmas den. det sista är troligare.