torsdag 3 september 2020

Säg vad...

Hittade denna topp i ett lass, säg vad detta är till för jag vet inte. 
Känns japansk men och kanske runt 350-500cc. Men med tanke på insuget så undrar jag om det inte är till en snöskoter, båt, bil eller trädgårdstraktor. Funderade på Porsche ett tag men oljan skulle inte rinna bort, inte dränerat år det hållet som en pannkaka kräver.
Och när jag skrev meningen ovan kom det till mig likt herrens röst kom över munken i Ballingslöv (fast kanske inte riktigt så ändå), vet nu svaret. Fast då hela inlägget är skrivet så kvarstår frågan, vad är det, vet du.

Tillägg
 Honda N360 kom Grogg fram till att toppen hör till och det tror jag är rätt.

N360 har en 360cc twinmotor,
Gissar att denna nyproducerade Honda som inte har någon topp alls är lite inspirerad av N360 samt troligen mer Civic. Kommer du ihåg Polisskolan och den Civicen, det var hur kul som helst men inte kanske lika skoj idag.

8 kommentarer:

  1. Att det är gjort för kamkedja och luftkylt och med två ventile borde ju filtrera ju bort en del möjligheter. Finns det inga ingjutna nummer eller så? Ser ett M. Är avgaskanelna vinklade? Åt samma håll? Verkar det vara gjort för insugsrör eller separata förgasare?

    SvaraRadera
  2. Insuget är det bananformade hålet ovanpå.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Subaru blir det samma problem som porsche, olja rinner inte bort.
      Toppen på bilden är den enda toppen på bilmotorn.

      Radera
    2. Kunde ju vara N600 också men det är ju litet större än de 350-500 du först angav.

      Radera