söndag 12 juni 2022

Solvalla nästa

Har skaffat mig en 1000-metershoj bara för att den fanns till salu och jag aldrig ägt en sån förut.
Sen är de ju även ultratuffa att se på.
Har försökt hitta nummer på nätet, förut har det funnits listor men nu endast fram till 1939 hur jag en söker. Finns säkert någon annan som kan bättre.
Via en tredjehandsuppgift så ska ramen vara byggd i Finland, om du vet att det är sant eller inte så var ej blyg, dela din kunskap med mig. Historia på cykeln önskas.
Få motorer ser bättre ut än JAP sprint. 
 

3 kommentarer:

  1. 1000m är fränt!
    Min första motortävling var 1000m på Kyrketorp. Mycket snabbare än vanlig speedway.
    Hasse

    SvaraRadera
  2. Ifall du syftar på /N så "återanvändes" koderna f.o.m 1940 så N kan betyda 1921 likväl som 1941. Vad modifikation /4 innebär har jag ingen aning om, har bara sett bokstäver tidigare på den positionen.

    SvaraRadera
  3. Förresten tycker jag att det är synd att det inte körs 1000 metersbana mera i Sverige. Eller Longtrack som det tydligen kallas internationellt.

    SvaraRadera