torsdag 13 oktober 2022

Honda XR400 1999

 Honda XR400 1999

1200 mil
Jag har haft denna ståendes en stund utan att den använts så nu ska den bort. Den har varit svår att starta vilket beror på trasigt insug, det är lagat temporärt så nu startar den lättare men troligen är det ännu inte tätt, den puffar på tomgång. CMS i Holland säljer nya insug för 77 euro och det är en investering som nog bör göras. Utöver det verkar allt fungera, lysen, blinkers, bromsljus och så vidare, notera att den har just blinkers, Hondan är landsvägsregistrerad vilket är ovanligt för modellen. Sadelklädseln är trasig men det finns ett nytt överdrag i en låda, där finns även speglar. Olja och filter byttes för ett par dagar sedan.
XR400 är en bra motorcykel, kanske inte bäst i något men kanske bäst på att kunna allt i alla fall om enduro ingår i alltet. Duger som pendlarhoj men den duger även för Novemberkåsan eller på isen. Obesiktad, registreringsnummer är RFZ553, ny skylt måste beställas. Kom och köp den för 20000 kr.

Notera att detta är min privata hoj men om du vill se en film kan du se den på Youtube genom att trycka på Ingmar.



2 kommentarer:

  1. Wow. Någon som fortfarande driver en blogg! Coolt! Kolla gärna in mina dekaler vetja!

    http://www.sneeky.se

    SvaraRadera
  2. Jag kollade på dina dekaler, lite bakåtsträvande och gubbgriniga, kanske något för mig, kanske inte.

    SvaraRadera