tisdag 4 oktober 2022

WASP


 Kommer ni ihåg WASP, Blackie Lawless med klingan i skrevet som sjöng om att han skulle knulla som ett odjur. Minns du ramaskriet bland de vuxna med Sievert i spetsen, jag minns. Lyssnar en på WASP idag är det faktiskt bra fast det var bättre då, särskilt för att de var så hatade av de gamla. We Are Satans People skulle det stå för men den gängse amerikanska betydelsen är White Anglo Saxian People, Alltså medelklass och uppåt med ursprung från den engelskspråkiga världen. Fast Blackie satsade nog mer på att framhäva den första varianten och ursäktade sig med den andra. 

Wasp är ju även geting vilket kanske trots allt är den vanligaste betydelsen. Fast här på webbens avigsida är det en sidovagnscross. den på bilden hade en dekal som tog en stund att tyda men de var det värt, kul klibba. Waspen är till salu, fungerande Commandomotor, troligen trimmad, risigt men renoverbart chassi, provkördes för ett par veckor sedan. finns i Huddinge om du vill titta på den, pris ca 30-40000 men det vet jag inte exakt. Skicka meddelande till mig om du vill ha en slik helvetesmaskin

4 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg WASP. Hade posters på väggen i mitt tonårsrum med Bl.a.wasp. Nu typ 30 år senare så kan jag nu fortfarande tycka att deras musik är helt ok.

    SvaraRadera
  2. Wasp är också en av karaktärerna i och en av grundarna i Avengers och en av Lisbeth Salander's pseudonymer i Milleniumtrilogin.

    SvaraRadera
  3. Salander och Wasp lät jag vara. Superhjälte Wasp trodde jag var uppdiktad i böckerna.

    Sen vet jag inte om sidvagnscrossen är en Wasp har jag kommit fram till, bara förutsatte det eller så sas det att det är det.

    SvaraRadera
  4. Joo, Avengers är oxå uppdiktade ;)

    SvaraRadera