onsdag 17 februari 2010

Gaffeltrubbel


Bygget har just nu stannat pga mycket arbete med mina jobb. Jag har två företag och båda kräver sitt, eller kanske rättare sagt kunderna kräver sitt.

Den första gaffeln som var tänkt gick inte att få dit, den andra fick vi dit men den var inte bra, nu provar vi en tredje. Se om det blir gillt som det sägs. För att vara säker på att den ska passa så använder vi nu originalkronor, den gaffeln är 30mm men har en förminskning på övre kronan vilket försvårar att använda andra förhoppningsvis bättre gaffelben. På bilden visar vi att det är vi som bestämmer och justerar bort puchfabrikschefskonstruktörernas knasiga ide om att det måste vara originalben. Det är nu 30mm rakt igenom. Gaffel från Suzuki har hittats som nog blir bra, felet med den är att den är ful men vi ska nog visa suzukifabrikschefskonstruktörerna vem som bestämmer med hjälp av min Martinsvarv.

På tal om min svarv som är en ganska rejäl pjäs så levde den sitt liv på Opelfabriken fram till ca 2002. Förhoppningsvis var den på deras "rally und racing gruppe" där den arbetade hårt för att få fram hårda tillbehör för att få en Opel att gå fortare. Om det är så så har den levt sitt liv i motvind men i alla fall lyckats någon gång. På Alfa Romeo fabriken behövs ingen racingavdelning, det är bara att plocka en bil från bandet och sätta igång att dominera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar