Hittade en ny axel då jag kikade i reservdelarna som kom med till Suzukin, denna är tillverkad i lagerbrons. Vad var tanken här, lätt är det inte, bra som axelmaterial är det inte heller. Snygg färg har det dock, kanske var tänkt så att lagra navet direkt mot metallen och därigenom slippa kullager. Om någon har en seriös och bra teori om varför denna axel har tillverkats i brons så skulle den tesen få ett idelt öra från min sida.
måndag 25 oktober 2010
Olaglig substans II
Ni som har föjlt med på denna avkrok av nätet har läst om tidigare upptäckta aluminiumaxlar till hjulen och min något skeptiska inställning till detta material till denna uppgift. Till dess försvar så fanns det i alla fall en ide om att lätt är bra.
Hittade en ny axel då jag kikade i reservdelarna som kom med till Suzukin, denna är tillverkad i lagerbrons. Vad var tanken här, lätt är det inte, bra som axelmaterial är det inte heller. Snygg färg har det dock, kanske var tänkt så att lagra navet direkt mot metallen och därigenom slippa kullager. Om någon har en seriös och bra teori om varför denna axel har tillverkats i brons så skulle den tesen få ett idelt öra från min sida.
Hittade en ny axel då jag kikade i reservdelarna som kom med till Suzukin, denna är tillverkad i lagerbrons. Vad var tanken här, lätt är det inte, bra som axelmaterial är det inte heller. Snygg färg har det dock, kanske var tänkt så att lagra navet direkt mot metallen och därigenom slippa kullager. Om någon har en seriös och bra teori om varför denna axel har tillverkats i brons så skulle den tesen få ett idelt öra från min sida.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det syns ju på långt håll att det är själva staken i en lyxigare ljusstake. Den blev förmodligen bara aldrig klar (sånt känner jag till).
SvaraRaderaEn fot o en ljuskopp så passar den fint på julbordet!