Har ett par särdeles intressanta gaffelben, 38mm, fästen för Brembobromsar. Undrar var dessa har suttit från början, har ingen aning själv men har flera aspiranter som tigger efter ben som dessa, Harris, Peckett eller Risingstraktorn exempelvis. Notera att axeln inte är centrerad, har sett det på BMW men de bruker välan inte ha Brembo ihop med 38mm. Lite fränt att det finns möjlighet att ändra försprång om vänsterben blir höger och vice versa. Då kan man även kanske få reda på om det finns fördel med oken bakom eller i fören. Tvärfult var min bestämda åsikt om oken på framsidan förr men känner en lust som kryper sig på sakta men ovillkorligt. Egentligen är det kanske inte alls så fränt och fräsigt med bakok.
Berätta nu vad dessa ben kommer ifrån och gör er bloggör imponerad och tacksam.
fredag 17 augusti 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Gaffelbenen har jag ingen aning om men att Italienare placerar bromsoken framför gaffelbenen är för "endurance", snabba upp bromsbeläggbyten alltså och har inget estetiskt alltså.
SvaraRaderaTrodde nog att det mer var en fråga om kylning av oken. Långloppsteorin för snabba bromsbeläggsbyten var ny för mig men det finns helt klart relevans i den.
SvaraRadera