lördag 18 augusti 2012

Oljeutsläpp

 Klev i upp i ottan för att lätta på min nyfikenhet angående de tre topparnas befogenhet. En topp var fixbar och med hjälp insugsventil från gamla så blev det ok. Passade på att slipa in ventilerna samt montera nya tätningar. Problem uppstod då ventilerna är så små att de knappt skulle duga till slangarna i däcken och sugproppen på slipskaftet var större än tallriken. Fick använda borrmaskinen istället.

Kl 8.15
 Plockade sedan raskt isär motorn som var full med klegg då dessa motorer saknar oljefilter. Hittade en skada på blocket så då struntades det i matchande nummer och raskt söktes en annan bottendel upp.
Kl 8.20
Extrakul blev det när byxorna började kännas blöta vid frambärning av motorn, knotan var full med olja och efter en 40-50 meters promenad i min famn var den halvfull. Fick traska hem i kallingarna, har fått konstiga färger i lårskinnen förut när liknande har hänt och man inte har sett till att stå med rumpan bar. Kanske hinner få ihop den snart, vilken kväll som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar