Man lämnar iväg ett hjul med en onödigt stor begynnande sprickbildning kring ventilhålet (jo, jag fick klä av gummit själv, men det var också det hela), man lämnar samtidigt en fräsch fälg. En dag och Två hundralappar senare hämtar man ett prima hjul. Nej, jag kan inte se någon rimlig anledning att lära mig ekringens hokus och pokus.
Ödmjukt
Fick du kvitto också?
SvaraRaderaHade jag vetat att Du kunde fixat det så billigt så hade jag aldrig behövt lära mig ekra och därmed varit en kunskap fattigare. Kärlek kan inte köpas för pengar.
SvaraRaderaDet är klart Sätermannen fick ett kvitto, om inte annat på att han är en god vän som har en annan god vän som gör det åt honom. Fast det är klart om han vore en riktigt god vän så skulle det kosta inget.
SvaraRaderaTidsbesparingen på att inte ekra själv är nog ringa eller ingen, bara resorna gånger två för att få någon annan att göra något torde ta mer tid än att lägga mindre än en timme på att dra ekrar så det blir rakt samt den tillfredsställelse det ger att göra själv och spara 200kr.
En sann motorman ekrar sina hjul själv, punkt slut.
SvaraRaderaEkrat har t.o.m. ja gjort!
SvaraRadera