kammarna var inte felställda trots allt, tror jag inte i alla fall men de tog i. Nockarna gick inte fritt mot ventilkåpan men med lite fräsning och slipning ordnad det sig så att den snurrade fritt. Inte fullt så klåparaktigt av motorbyggaren som den första prognosen sa men det var ingen rolig historia detta, var en ganska knäckt ung man igår.
Insugkammen lyfter 11,7mm, det är mycket i min värld, kammarna till min ISR öppnar 12,7mm, det är nog mycket i allas värld.
Fick igång den och kunde ställa in tändning, tomgång testa lite funktioner osv. Monterade en högst provisorisk front, lämpliga siffror hittades, lufttryck kollades. I morgon ska det testas på Sviesta, spännade, en annan spännande grej imorgon blir att se vad Sätermannen har för ämne att dryfta.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar