torsdag 20 april 2017

Klar för start

Undrar om den kommer gå fort, har jobbat mycket med den och är den en sekund snabbare än förra året är vi med i matchen, två sekunder så blir det svårt för de andra, tre sekunder så måste nog lill-Klas starta eller det går sönder för att det inte ska gå som det är tänkt.
Först testar vi dock innan framtida segrar tas ut i förskott.

Det som är gjort är att en  strokad vevaxel har monterats, nu 348 kubik istället för 285 som det var förra året. borde ge lite effekt och om det blir över trettiofem hästar så är det mer än bra.
35mm gaffel istället för 32, tyngre men förhoppningsvis bättre, ska kunna bromsa senare och även köra fort med de greppigare Avonerna är det tänkt. Hjulbasen har även minskat med 20 mm med gaffelbytet vilket ska ge mer hanterlighet.
Sen ska allt fungera också.
Snygg tycker jag själv den är i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Det är ju, en Honda!?
    Men den är ju frän ändå.
    Vad är Date äpple?

    SvaraRadera
  2. Den här Hondan är en av anledningarna till min aversion mot märket. Fantastisk när den går vilket oftast är i korta sessioner.

    Jämför min Suzuki som är hemsk när den går men i stort sett alltid gör det.

    SvaraRadera