Motorn i ISR Kawasakin var byggd av ett proffs, alltså en som lever på att trimma motorer. Nu kommer den inte vara det längre för bottendelen kommer vara ny eller i alla fall nybyggd av mig. Hursomhelst skulle jag gå ut och skruva dit toppen på den redan monterade cylinderraden denna kväll, snabbt jobb men tänkte ändå som så att det kunde vara en bra idé att kika på ventilspelet. Sen blev det en sen kväll.
Inget stämde, nollspel på flera ventiler och upp till tre tiondelar på andra och endast en inom ett vettigt värde. Sen visade det sig att insugskammens minst sagt höga lyft inte alls var anpassat till styrningarnas höjd så alla tätningar var mosade. Hittade en lite snällare men troligen ändå elak kam som lyfter en millimeter mindre och började sen om. Nu är den inte längre proffsbyggd alls men byggd med omsorg.
Imorgon ska vi se om den går att skruva fast.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Ovala hål för ovala cylinderfoder?
SvaraRadera