onsdag 25 september 2019

Klart i vår

Har flera gånger den sista tiden fått höra om hur flitig jag är och hur det fixas projekt efter projekt i min verkstad, skriver här och i tidningen plus annat som racing osv. Själv är jag inte lika impad, exempelvis så fick jag just upp ett fönster i stallet. Problemet är bara att det lilla arbetet påbörjades för ganska exakt ett år sedan. Skarpögda kan lätt se att det finns ett kvar, sensommaren 2020 blir det nog färdigt.
Fast lite får en sån som jag gjort i jämförelse med många andra och det beror mest på de så kallade smarta telefoner. Eftersom familjen oftast ligger och glor i dessa är mitt dåliga samvete för att jobba med eget inte betungande. Sen ännu viktigare är att jag inte själv lägger 2-3 timmar om dagen på kika i luren som vanliga svenska män gör. Fast tyvärr är det nog så att även min mur mot dessa TV-telefoner snart faller, börjar helt enkelt bli svårt att vara med i samhället utan dessa. Min åsikt är ändå klar och har vädrats förut, det dummaste mänskligheten har kommit på sen världskrigen är Smartphones, nya generationer förstörs från början och vi äldre är inte sena att haka på.

4 kommentarer:

  1. Du övergick väl från papperskartor till GPS endast för något år sedan så där spjärnade du emot bra länge också 😁

    SvaraRadera
  2. jag tittar fortfarande på papperskartor men GPS är inte dumt det heller.

    SvaraRadera
  3. Papperskartor vs gps manhaim nästa

    SvaraRadera
  4. Mannheim hittar jag till utan karta eller kompass. fast med GPS behöver en inte tänka så mycket sen är det roligt att försöka klå den.

    SvaraRadera