söndag 27 november 2022

Ducati 55

 



Var på marknaden i Västerås i lördags, hade inga större förväntningar om fynd och så var det i alla fall för mig. 
Köpte mig en moppe trots allt men det var inte ett fyndpris men ibland får det bli lite dyrt. Har haft en sån här förut och om du letar ordentligt i äldre inlägg hittas det säkert.
Den på bilderna är nu provstartad och det är nog första gången jag hör en gå, kul.
Drömde om en sån här redan i moppeåldern och den åldern verkar aldrig ta slut och nu har ännu en dröm besannats. Tillfällen kommer som sniglar men försvinner som blixtar och ibland får det kosta lite.

8 kommentarer:

  1. Kommer och lyssnar någon dag!

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommen Svante

    SvaraRadera
  3. Tittade på den där. Såg dyr ut och framför allt vae den ju pytteliten.

    SvaraRadera
  4. Jag är ganska nöjd med storleken och behöver inte kompensera med stor moppe.

    SvaraRadera
  5. "Don efter person". På en sådan moppe ser du extra stor ur.

    SvaraRadera
  6. Drömde om en sån här när jag var 15, men det bidde ingen då. Får väl önska mej en sån till nästa födelsedag 60 år senare. Skulle vara trevligt att förgylla vardagen med på äldreboendet i framtiden. Pojkarna på hemmet skulle bli ordentligt avundsjuka då. Men pensionen räcker väl inte till både moppe och soppa. Får nog fortsätta drömma om en 55E.
    Ha det gott i mörkret/"Motalaskägget"

    SvaraRadera
  7. Nöjd med storleken sa han som har en åtta meters Jaguar i garaget😀

    SvaraRadera
  8. Jaggan är såld, behövde inte den kompenstionen

    SvaraRadera