fredag 11 november 2022

Suecia Super Sport

Har plockat med Sueciadelarna och börjar få ihop ett helt projekt. Det är delar från två cyklar som finns men allt verkar ändå inte finnas.
Det går nog att få ihop en i alla fall, gamla papper finns till den andra ramen som jag tror har haft en JAP-motor. Det finns i alla fall delar till en slik motor. Det är MAG 500 i den på bilderna.
jag kommer sälja detta projekt tids nog, ska bara leta lite mer.
Super Sport verkar vara toppmodellen i programmet, samma pris som sexhundran men den heter bara sport.
 

3 kommentarer:

  1. Kan du klarifiera lite här. "papper finns till den andra ramen", finns det även till den "ena"? "Finns delar till en JAP". 500 eller 600?
    Jag äänner inte till MAG men är en sådan 500 mera sport än en 600 JAP ?

    SvaraRadera
  2. Den andra ramen har papper inte den som är på bilderna.
    JAP 600 är nog tänkt som en sidvagndragare. Motordelar till den finns endast vevhus och vevaxel vad jag hittat. Om det är en topp eller sidventilsmotor har jag inte kollat men det finns väl motornummer så det borde gå att se. Motornummer till JAP har vi spekulerat i tidigare och före kriget är det enkelt.

    SvaraRadera
  3. Hmm, har en 600cc sv JAP som letar ram av varfritt fabrikat. HPD eller egentillvetkad, i framtiden

    SvaraRadera