Finn tre fel, rätt svar belönas med en klapp på axeln och beundran från hårda motorister. Ett rejält fel på varje bild.
Har plockat isär en Honda motor idag, skulle sälja kolv och cylinder.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det är inte finishen, det är finishen.........
Ettan o tvåan är ju uppenbart men vad har hänt med kolv(bult)en?
SvaraRaderaja, vad har hänt med kolvbulten undrar din mor
SvaraRaderakolven är vänd åt fel håll säger far
SvaraRaderaÄr kolvbulten av för liten dimensjang måntro?
SvaraRadera/Frifräsarn
Det här är kommentarsrekord säger er bloggare.
SvaraRaderaMotorn har nog körts utan olja, kolven har utvecklat ett nytt samspel med sin kolvbult varav dess nya spel har blivit ca 2mm i riktning mot halvtvå. Stjärnan som kör hojen, troligen samma som satt kannan åt fel tror säkert att det kommer gå över och kör vidare med trotteln i närkontakt med locket. Slutligen så går kammen av vilket sätter stopp för vidare färd med största sannolikhet. Just kambrott är ett nytt slags ras för mig, har aldrig sett slikt förut.
Även slika "förändringar" hade i det ryska stålet räknats som petitesser och knappast sänkt vare sig driftsäkerheten, hastigheten eller andrahandsvärdet. (ytterligare...)
SvaraRaderaInte undra på att dessa maskiner älskas, vårdas och värderas av oss sanna motormän.
Ljung