Vi har fått in en Dnepr i våra lokaler, den ska ut fortast möjligt. Hojen som är av 1991 års modell är modifierad med Kawasakigaffel med tillhörande broms. Tyvärr så funderades det inte inte så mycket på försprång och liknande petitesser så åbäket är lite trögstyrt. Wobblar även friskt upp till ca 40-50 blås men ska enligt tidigare ägare vara stabil som en oljetanker i högre farter. Har just varit ute på en runda i Bovallen och fått alla mina fördomar gällande dessa motorcyklar bekräftade. Personligen så är min dragelse till ryska sidovagnsknarrar ringa, du kanske inte är lika kinkig och kan tänka dig att synas på ha en eller varför inte lura på din inte allt för goda vän en slik maskin. 9500 riksdaler kosta åbäket, om ett par dagar så hamnar den på Blocket för samma pris och då kommer det nog vara försent att handla den så skynda.
Den gick förövrigt bra och var lättstartad, mer positivt vill jag inte yttra mig om den.
Har du några skojiga portade cylindrar till T250 så är jag intresserad, mottager även tips om hur fan jag ska koppla Kröber varvräknaren jag köpt från Tyskland. Den har som alla Kröber 4 anslutningar, 3:an är tom, 4:an är jord, sen har den en svart kabel från 1:an och en röd från 2:an tror att !:an ska till tändspolen och 2:an är för belysning men vill vara säker så jag inte bränner dyrgripen.
SvaraRaderaKröber har jag ingen koll på.
SvaraRaderaCylindrar till T250 finns men inget filat.
Har fel sorts Kröber till min T250, har beställt en ny, med kopplingsschema.
SvaraRadera