Har denna helg haft familjefritt vilket har gett tid till arbete som borde ha gjorts för länge sedan. Efter har radat toppar, vevaxlar och kardanklumpar in i våra rullskåp under hela gårdagen samt halva nudagen.ömmar min åldriga men dock stiliga lekamen en gnutta. Att rada VF toppar är extra tråkigt då det inte bara känns som att de för många utan även är det och konstigt nog finns det knappt en kam kvar i någon. Hade du frågat hur många det var så skulle du fått svaret flera hundra men efter att vi skulle ha kontrollräknat så skulle vi förstått att det första svaret var en överdrift då det bara var 25 st, sen finns det nog även samma antal VF 1000 och 1100 toppar, även de utan kammar och vippor.
VF 750 var nog inte bästa modellen som Honda gjorde, den stora fabriken gjorde nog förövrigt många suringar efter det att de slutat med enkelkammarna. Modell efter modell med olika typfel. Kan berätta om de flesta som finns på CX, CBX 550 600 750 1000, CB 125 250 750 900 osv. Märkligt är att de är olika slags mankemanger som modellerna dras med, ofta dyra. När VFR 750 och CBR 600 / 1000 kom så blev de nästan bra igen. Problem med typfel är att det bara efterfrågas ett fåtal delar så står men där med flera hundra VF toppar. Undrar vad priset på aluminium är på fraggen.
Slutligen en rolig/tråkig historia som är sann, min far har tidigare varit Spinnin Wheels finsktalande kraft. Bokstäverna S och F hör man ej skillnad på i telefon så det måste bekräftas med att man frågar om det var S som i Sven eller F som fränt. Detta gäller även på finska så när en hugad kund ville ha en sidkåpa till en VF750S som är lite svårhittad så fråga far om han med menade F som i Finland och kunden svarade, kyllä Suomi... Till F hade vi kåpa så landsmannen fick ett positivt svar, på S så skulle han fått nej. En vecka senare knackade han på i Tumba och ville ha nämnda sidkåpa, tror inte att han enbart for till Sverige för kåpans skull men den var en viktig faktor.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar