Minnesgoda läsare kommer ihåg uppstyrandet av styren på Hondan från i vår. Rakettrean behövde likaså nytt roder så ett engelskt TT-styre fick offras så det kunde fogas ihop med de skurna plåtar som kirrades av Kolsva vattenskärning samt lite rör i en och en halv tums kvalite.
Så här såg det ut med originalstyret, bromshandtaget tog i skruven till klämfästet så att det inte gick att justera vinkeln fritt eller montera tillräckligt långt in. Är även lite frågande till funktionen att kunna byta styrröret som i dett fall var i stål, ett alminiumrör skulle kräva denna konstruktion då svets och lödbarheten mellan dessa materia är obefintlig. Om det kraschas skulle troligtvis clippet havererat vid klämfästetså båda delarna hade blivit kassa samt att det blir en sak till som kan fallera.
Nya styren som funkar bättre, blev även 40 gram lättare trots fetare gods.
Monterade även i bromsvätska i bromseriet och detta är något som ibland kan strula något rent förbannat men denna gång gick det bättre än någonsin, 10 minuter så var det klart. kanske var för att både ok och pump är italienska och allt från Italien är bra.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Ser gasat ut. Silverlod?
SvaraRaderaBlandat, svetsat där det går då jag litar mer på mina svetsar än lödningar. Klämman måste dock lödas pga genombränning. Det var många år sen jag lödde med silver sist, är inte alls min bag och det är ett elände att få bort slaggen.
SvaraRadera