Körde med 250 Hondan igår på Sviesta, tog en liten stund innan den började fungera ungefär samtidigt så slutade den funka. Ett par drevbultar och även två ekrar i bakhjulet gav upp efter att ha utsatts för enorma krafter då gaswiren spändes på rakan. Inget storras direkt men det satte stopp för vidare tester, 142 km/h gickden som snabbast på rakan, tidsmässigt på halvtorr bana 1,16, om det går att köra 1,10 så borde den gå att vinna med, gissar att jag hade kört ca 3 sekunder snabbare igår om det varit torrt. Har alltså tre sekunder till som måste kapas på varvet men det ska nog ordna sig om det blir klang i maskin och lite vikt skalas av.
Vikten som inte är så hög kontrollerades idag, hissade upp knarren i min motorlyft och kopplade på spannmålsvågen, utan bensin väger den ca 102 kilo, målet kommer sättas till under hundra. Kommer byta hela bakhjulet vilket kanske ökar vikten men har lite andra tricks på G som kommer ordna biffen hoppas jag. Det var kul att köra denna igen men lite ovant, Pecketten går 70 km/h fortare på samma raka, känns ovant att hålla fullt förbi 100 metersskylten med Hondan då jag knappt törs åka förbi 200 meterskylten med Forgottenhojen med huvudet under kåpglaset. Bromsträckan är 100 meter kortare.
Det står ju vitt på svart, 100kg x 500g. Då väger den ca 102kg*0,5kg alltså 51kg. Lätt som en plätt.
SvaraRaderaOm man vill kan man även läsa det som minus 3 kg, då blir den ännu lättare.
SvaraRaderaSpännande!
SvaraRaderakg x g, det är alltså en mätare för kvadratgram
Det är inte våg för kvadratgram, det är för spannmål...
SvaraRadera