Har hittat ett kraftfullt fel på Suzukimotorn, kamdrevet på insugskammen var löst. Om det varit avgassidan skulle motorn blivit skrot så lite tur var det. Nu är det så att detta fel nog uppstod då jag felsökte på lördagskvällen Gelleråsen förra hösten, plockade med detta då och ställde om kammen och felet fanns ej då, nu så blev kammen cirka 35-40 grader fel plus att det ursprungliga felet kvarstod. Att jag vann på söndagen trots detta är konstigt, jag körde hårt men ändå, det borde inte ha gått alls.
Bilden ovan ger en ledtråd, ettans cylle har ej gått alls. Tror att den funkar på lågfart men inte på huvudmunstycket och att det är felet, veckans felsökning blev alldeles förvirrad pga kamdrevet, det fanns två fel. Nu ska motorn ihop igen, bytte ventiler på ettan bara för att, Carborundum är fina grejor. Hittade även en tryckare som halvkollapsat, den ska bytas.
Funderade mycket idag på lite vidare trimning då det ändå var isär men slog det ur hågen, går tillräckligt fort för mig som den är, om den går som den ska.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar