Är det någonstans som jag kommer bli slaktad av oppositionen på småHondan så är det på rakorna. Då det lämpligt nog gjordes en marksyning på Falkenberg så kunde det finnas en anledning till inhandling av en ny kåpa. Modellen är samma som sitter på min Drixton och är en avgjutning av en Walmsley G50 kåpa, ska vara baserad på det aerodynamiska underverket JPS Norton men moddad för lite smalare stånkor. Beställde denna av tullarn eller Ingvar Larsson som han egentligen heter i tisdags och den kunde hämtas fyra dagar senare, det är bra jobbat.
Kåpa och glas väger ca 2,3 kg, förra kåpan utan glas viktade in på 2,6 kilo. Det blev nästan ett kilo lättare samtidigt som jag får plats bakom den. Cykeln väger nu under 97 kilo om jag räknat rätt.
söndag 24 maj 2015
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det är en smutt liten cykel du har fått ihop, Thomas!
SvaraRaderaHur många liter behöver du vanligtvis i tanken? Har på känn att det skulle gå att minska tankstorleken och därmed reducera vikten. Jag menar: du bantar ju ändå inte hojen för att sedan köra omkring med extra vikt i form av bränsle?
SvaraRaderaTanken har även en viss estetisk funktion och fungerar även som stöd vid körning. Men jag har funderat i dessa banor fast på ett annat sätt. En tank är dock inte så lätt att göra så just nu får det bero.
SvaraRaderaTips ;)
SvaraRaderaIngvar tillverkar tankar också... även enligt dina speciella tankebanor.
97 pannor för en körklar hoj. det är bannemig inte mycket!
SvaraRadera/Bop
Tanken är egentligen inget problem, ganska lätt då den är i alu, skulle dock gärna ha en snyggare, kanske i Seeleystuk.
SvaraRaderaInget som jag kommer fixa med denna säsong.
97 kilo är inte så mycket, om jag skulle köra Dunlop fram så blir det kanske 96 kilo men jag har inte fått någon bra känsla för dessa, har å andra sidan inte det med Contidäcken heller så varför inte.