fredag 29 maj 2015

Girling

 
Bakdämparna på småHondan har inte avhandlats här men de fixades för över en månad sen. I fallet med denna knarr så har de en primär uppgift och det är att hålla svansföringen högt så att motorn inte släpar i asfalten. Har alltså lite hårdare fjädrar än det borde vara. förut var det ett par gamla Koni som Steve renoverade 2006, satt på den XL250 som fick donera motorn. De var för mjuka i fjädrarna och motorn skrapade i i högerböjarna. När cykeln kom tillbaka till mig så fanns det mer att välja på, bland annat ett par nya Ikon med fjädrar som skulle få en Guldvinge att verka styv. Har turligt nog ett mindre lager med Girling fjädrar i min ägo och efter lite laborerande så hittades lämpliga kandidater. Arrangemanget verkar fungera om varvtiderna synas och en positiv sak var att det blev nästan så att de nya aluminiumIkonerna ihop med Girlingspiralerna lättade bort nästan ett kilo jämfört med det som satt där innan.

2 kommentarer:

  1. Den där cykeln får du sätta ankare på när du kliver av,annars flyger den iväg.

    SvaraRadera