tisdag 29 december 2015

Kawasaki Z1000 ELO

I brist på annan så kommer det en bild på en kanske inte så linjeskön knarr men säkerligen ändå en av de mest eftertraktade cyklarna som finns. Detta med tanke på att inte bara fabriken själva gjorde både riktiga kopior (S1) och andra mer gatbaserade kopior (ELR) utan var och varannan kotte verkar vilja bygga om sina Z1000 till cyklar som ser ut som Eddies nu för tiden.

4 kommentarer:

  1. Från det ena till det sjunde.....

    För en tid sedan gjorde du ju en tio-i-topp lista. Om jag inte minns fel så kom aldrig nån av VFR generationerna upp. Skulle vara intressant att höra din erfarenhet av denna cykel. (Gen. 2 är den enda jag ägt så min lista består ju endast av denna....=)

    SvaraRadera
  2. Honda VF skulle helt klart komma upp på 10 i topp sämsta genom tiderna. En annan mindre fabrikör hade nog kursat om de släppt en sån citron, konstiga var att de inte gav sig utan släppte flera versioner av eländet. Honda släppte ut tio (10) olika verkstadsinstruktioner om hur ventilerna skulle ställas för att inte kammarna skulle gå sönder, inget fungerade.
    När de sen ska göra en värsting så kommer VF1000R, 260 kg cykel med markfrigång som en snöplog, ännu en succé.
    VFR 750 är däremot en bra knarr som fungerar, om den var nära 10 i topp på min lista, nä.

    SvaraRadera
  3. Ha haa, bra där.
    Kortet är lagt, tio i topp sämsta listan då!
    Tack för en bra, och intressant blogg!

    SvaraRadera
  4. Ska nog ta och fundera ut en sån lista, inte helt enkel sak. Det räcker inte bara med att vara sämst utan det ska nog vara en känd tillverkare som gjort bort sig.

    SvaraRadera