Konstigt med denna BMW, motorerna går aldrig sönder normalt men denna verkar inte helt frisk. Efter fem minuter var den dock nästan rökfri, kanske kylvattnet tog slut då, försökte kolla det men hittade inte kylarlocket. Gick bra annars.
Anledningen till att denna hamnar här på webbens baksida är att jag vet att flera av de som läser denna avigsida ofta har just K100or så bara för att vara snäll så informeras nu dessa om att fina delar finns i Gisslarbo.
På tal om förföljare, det är jul snart och bloggarna eller i alla fall originalet vill ha nya namn på listan till höger som en klapp från tomten, och en cross.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
det var inte oljerök för att den står på sidostödet?
SvaraRaderaBra att veta var reservdelslagret finns.
SvaraRaderaDom brukar vanligtvis inte hamna hos dig för att dom är i skick!?
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaNu fattar jag inte, går BMW-motorerna sönder om de står på sidostödet.
SvaraRaderaDet rinner i olja i förbränningsrummen om den står lutad länge. Ryker en stund efter start såvida det är oljerök och inte vattenånga.
SvaraRaderaPå senare årsmodeller stiftade man kolvringarna för att undvika att kolvringarna hamnade i fel läge. ( dålig BMW reklam med rykande motorer)
SvaraRaderaJag fattar fortfarande inte, hur kommer oljan upp i toppen om den står på sidostödet, funkar inte gravitationen på tyska maskiner, skumt.
SvaraRaderaDet är väl just gravitationen som gör att tegelstenen, pannkaksmoroten får ner olja i toppen då den står lutad åt vänster.
SvaraRaderaExtra pinsamt var det när vi sålde nya K1200 LT, för dyra pengar, och dom rök som slaget vid Lutzen, efter varit parkerade på sidostödet.... Lars Kalmar
SvaraRaderaJag fattar fortfarande inte, vad menar du, sitter inte toppen där den ska sitta.
SvaraRaderaÄr kanske inte så stor höjdskillnad på toppen och oljetråget på en boxer...
SvaraRaderaMen Grogg, det är ingen boxer, då skulle jag fatta att det rann ner olja i toppen, den här har en rak motor med fem cylindrar.
SvaraRaderaBäste herr Skrotbaron, har du hittat en K-modell med 5 burkar tror jag du har tullat på julsnapsen. 3 eller 4 gäller.
RaderaMen Thomas, den står o lutar åt vänster i körriktningen och toppen sitter på vänstersida, eh du borde väl sett hur den ser ut.. om inte ta en titt till. Själv haft en K1100rs med fl och därmed klar med BMW
SvaraRaderaJag tror ni skojar med mig allihopa, toppen till vänster. Som en gammal Volvobuss. Yeah right.
SvaraRaderaMotorcykeln lät som om den hade fem cylindrar, precis lika ljud som den V70 vi hade, sen har jag läst på internet att det finns BMW med sexor men en sån tror jag inte detta är, måste vara en K75. Sjuan (7) står för årsmodell och femman (5) antal cylindrar.
Du är rolig du Thomas! /Robban
SvaraRaderaDet går inte att skoja om BMW- det sägs att i helvetet står tyskarna för skämten.. o Italienarna för ordningen
SvaraRaderaJag har kollat lite mera noggrant på Bumsen idag och det verkar inte finnas någon topp eller cylinder alls på den motorn. Fatta inget innan jag kom på det, Wankel så klart, det förklarar allt. Därför ryker den, har hört att det är svårt med tätningarna i dessa, därför kommer avgasrören ut under motorn, därför låter den femcylindrigt, därför har den automatlåda, därför är det en kardanolle.
SvaraRaderaBlir en gåta att du klarat av att leverera rätt prylar till mig dessutom gång på gång...
SvaraRaderaGod Hjul..